Alle har et ønske om en god skoledag
-så hvordan ville verden se ud….
- hvis eleverne får et kommunikativt værktøj, de med ligeværdighed, kan bruge til at sige til og fra med?
- hvis de med sig selv i behold, – og i respekt for lærer og kammerater, var i stand til at sige, hvad de har brug for?
- og om nødvendigt bede om hjælp og vente på at få den, uden at forstyrre,
- ikke mindst, uden at krænke andre, verbalt eller fysisk.
Det er dette værktøj jeg har, og som jeg meget gerne deler!
Mange lærere forsøger, under stort tidspres, at få klasser til at harmonere, indenfor den snævre tidsramme, en skoletime er, hvor læring er det vigtigste.
Enhver lærer ønsker sig tid til undervisning, men
- de bruger tiden i forsøget på at skabe det gode læringsrum, opnå ro, hvor eleverne motiverede og interesserede, deltager i undervisningen.
- og den enkelte lærer ved godt, at der måske sidder elever i klassen, der ikke kan følge flertallet, fordi de alene er optaget af at komme igennem skoledagen
– men de har ikke tiden til at handle på det.
Det er her jeg kan gøre en forskel, der holder længere!
- og enhver skoleleder må ønske sig, at skolens elever er glade og åbne for læring.