Jeg er klar over, at man i mange folkeskoler gør brug af kendte konsulenter og projekter, skoler/kommuner imellem.
Så; – hvor er jeg anderledes?
Jeg kommer med et projekt, hvor jeg er deltagende igennem processen, – og hvor jeg tager ansvar for at guide eleverne, – og samarbejde med lærerne.
Jeg er det friske pust, med en praksisnær, – og mindre teori tung tilgang, – i samarbejdet med læreren og arbejdet med eleverne. Jeg kommer med et værktøj, baseret på anerkendelse og ligeværdighed, med simple sætninger, til egen indsigt og opbygning af selvværd.
Min viden og erfaring bygger på uddannelse og kurser, i personlig udvikling, kommunikation, samt undervisning indenfor samme områder, – og mange samtaler med elever og lærere.
- den svære samtale med eleven i krise
- eleven der ikke kender sit eget værd, -og dermed ikke respekterer sig selv eller andre
- kontakten med det barn-/den unge, der, i en konflikt, er gået i baglås, ift. sine omgivelser og mangler redskaber til at komme videre
- samtalen med den elev, der bliver mobbet, eller føler sig udenfor fællesskabet
- krisesamtaler med eleven, der har mistet en mor, far, søskende, eller anden nær relation
Jeg er mennesket, med erfaringerne fra et arbejdsliv, midt i folkeskolen!
Med en praktisk tilgang til tingene, hvilende på stor respekt for lærernes og elevernes ønsker, om at gøre deres bedste, hver dag.
Jeg er opmærksom på, at projekter regner ned over skoler og lærere, men jeg kommer ikke med et projekt læreren skal tage sig af, men et jeg selv er ansvarlig for.