En proces baseret på ligeværdighed, gensidig respekt og feedback. (3×3 dage)
½ dag:
Præsentation for klassens lærer/klasseteam, og planlægning af forløb, i samarbejde med klassens lærer/team.
2 ½ dag i klassen:
Mødet med den enkelte elev, – og deres eventuelle konflikter, værktøj til det, der måtte opstå, både i klassens timer og i frikvartererne, samt guidance ift. egen handling.
Jeg er tilstede på skolen, i de dage, – forløbet kører, – synlig og til rådighed for eleverne og for klassens lærere.
14 dage:
Hvor klassen afprøver, det vi har aftalt. Her kan jeg, om nødvendigt, kontaktes undervejs.
3 dage i klassen, incl. tid til samtale med klasselærer
Jeg er tilbage, – vi samler op på de spørgsmål, der er opstået efter eget arbejde.
Vi arbejder videre med værktøjet, her kan vi eventuelt arbejde særligt med de elever, der kan være lidt længere om at tage det nye værktøj ind.
3 dage tilrettelagt, – i samarbejde med klasselærer
I bestemmer hvornår!!
- tre dage i klassen, hvor vi samler op på, hvad lærer og elever, synes der mangler
- hvor vi, i fællesskab, sikrer, – at alle har forstået værktøjet, – og den nye måde at navigere i fællesskabet på
- vi taler om de sidste udfordringer, – og løser dem
Jeg kan altid kontaktes undervejs i forløbet, – og der er mulighed for efterfølgende at aftale, at jeg kommer igen, for en kortere eller længere periode.
Tilbuddet kan også tilrettes specifikke elever, specifikke pige/drenge grupper, – eller udvides med værktøj til lærer/klassens lærerteam.
Alle har et ønske om et godt skole- og arbejdsliv, samt et ønske om et godt levet liv!